Menu Zamknij

CRM 2013 brak dostępu do ustawień poczty

CRM 2013 wprowadził możliwość synchronizacji poczty, kalendarzy, zadań oraz kontaktów bez potrzeby instalacji dodatku CRM do Outlook-a.

Niestety po imporcie ogranizacji z CRM 2011 do CRM 2013 dostępu do konfiguracji tej funkcji brakuje 🙁 A konkretnie brakuje w ustawieniach zakładki Settings -> Email Configuration

CRM_Settings_Email

Dostęp do w/w zakładki jest kluczowy bowiem tutaj znajdują się elementy służące do dodania profilu serwera Exchange. Winę za to ponosi niezgodność mapy nawigacji serwisu.

Rozwiązanie jest dość proste.

  1. Wchodzimy do zakładki Settings -> Solutions (Rozwiązania)
  2. Dodajemy nowe rozwiązanie – nazwa nie ma znaczenia. Po dodaniu z drzewka opcji po lewej wybieramy “Client Extensions” i zaznaczamy Add Exisitgs i następnie wybieramy Sitemap
  3. Exportujemy rozwiązanie do pliku (wybierając tryb Unmanaged).
  4. Z pliku zip wypakowujemy plik customizations.xml i otwieramy go do edycji.
  5. Wyszukujemy w nim pozycję
    <SubArea Id="nav_social" ResourceId="Social_SubArea_Title" DescriptionResourceId="Social_SubArea_Description" Icon="/_imgs/area/16_social.png" Url="/tools/social/social_area.aspx" AvailableOffline="false" />
  6. Dodajemy przed tym wpisem osobny tag:
    <SubArea Id="nav_audit" ResourceId="Audit_SubArea_Title" DescriptionResourceId="Audit_SubArea_Description" Icon="/_imgs/area/16_audit.png" Url="/tools/audit/audit_area.aspx" AvailableOffline="false" />
  7. Zapisujemy plik, aktualizujemy archiwum.
  8. Importujemy rozwiązanie i publikujemy zmiany

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Podobne