CRM 2013 wprowadził możliwość synchronizacji poczty, kalendarzy, zadań oraz kontaktów bez potrzeby instalacji dodatku CRM do Outlook-a.
Niestety po imporcie ogranizacji z CRM 2011 do CRM 2013 dostępu do konfiguracji tej funkcji brakuje 🙁 A konkretnie brakuje w ustawieniach zakładki Settings -> Email Configuration
Dostęp do w/w zakładki jest kluczowy bowiem tutaj znajdują się elementy służące do dodania profilu serwera Exchange. Winę za to ponosi niezgodność mapy nawigacji serwisu.
Rozwiązanie jest dość proste.
- Wchodzimy do zakładki Settings -> Solutions (Rozwiązania)
- Dodajemy nowe rozwiązanie – nazwa nie ma znaczenia. Po dodaniu z drzewka opcji po lewej wybieramy „Client Extensions” i zaznaczamy Add Exisitgs i następnie wybieramy Sitemap
- Exportujemy rozwiązanie do pliku (wybierając tryb Unmanaged).
- Z pliku zip wypakowujemy plik customizations.xml i otwieramy go do edycji.
- Wyszukujemy w nim pozycję
<SubArea Id="nav_social" ResourceId="Social_SubArea_Title" DescriptionResourceId="Social_SubArea_Description" Icon="/_imgs/area/16_social.png" Url="/tools/social/social_area.aspx" AvailableOffline="false" />
- Dodajemy przed tym wpisem osobny tag:
<SubArea Id="nav_audit" ResourceId="Audit_SubArea_Title" DescriptionResourceId="Audit_SubArea_Description" Icon="/_imgs/area/16_audit.png" Url="/tools/audit/audit_area.aspx" AvailableOffline="false" />
- Zapisujemy plik, aktualizujemy archiwum.
- Importujemy rozwiązanie i publikujemy zmiany